Konkurs!
Humana Rossmann
Baner na stronie blog

Mama radzi

Karmienie piersią a dieta matki

11 stycznia 2017 | Rating artykułu bloga
karmienie piersią

W ciąży mogłaś jeść czekoladę i zagryzać ją ogórkami, ochota na dziwne smaki męczyła cię do późnych godzin wieczornych? Zupełnie inaczej wygląda twoje żywienie po porodzie. Jeżeli masz to szczęście i możesz karmić piersią musisz wiedzieć, że spożywane pokarmy oraz przyjmowane leki mają ogromny wpływ na twoje dziecko. Jak powinna wyglądać twoja dieta, by nie wpływała negatywnie na dietę dziecka?

Zacznij od podstaw

Każda z nas doskonale wie, jak wiele czasu zajmuje opieka nad dzieckiem. Płaczący niemowlak jest bardziej priorytetowy od nas samych więc często zapominamy o podstawowych potrzebach – zwłaszcza o jedzeniu. Duży głód trwa jakiś czas, później mija, a my zapominamy, że od kilku godzin jesteśmy bez śniadania. Ale przecież to spożywane przez nas posiłki dostarczają witamin potomkowi. Samo karmienie piersią spala do 500 kalorii dziennie – musimy pamiętać o tym, bo jeśli w naszej diecie uwzględniamy niewystarczające ilości pokarmu, wpłynie to na naszego bobasa.

Jedz

Planując swoją dietę musimy przede wszystkim kierować się zdrowym rozsądkiem. Naszym sprzymierzeńcem są warzywa, które uzupełniają potrzebne witaminy – szczególnie żelazo oraz witaminę C, dodatkowo mają potrzebny błonnik oraz mikroelementy. Zaprzyjaźnij się z marchewką, ziemniakami, ogórkiem, burakiem, kukurydzą, pietruszką, szpinakiem, dynią, cukinią oraz kabaczkiem. Pożądanym gościem na twoim talerzu powinny być także owoce maliny, jeżyny, porzeczki, jabłka, agrest, banany. Nie stroń od jaj, ryb, i mięs bogatych w białko oraz żelazo. Pamiętaj także o zdrowych tłuszczach oraz piciu dużych ilości wody! Wybieraj świeże produkty, a dopiero jeśli nie masz do nich dostępu decyduj się na mrożone.

Unikaj

Są jednak produkty, których podczas karmienia piersią należy raczej unikać. Bądź ostrożna ze spożywaniem przetworów mlecznych takich jak maślanka, kefir, jogurt, twaróg itd., które mogą wywołać reakcje alergiczne. Uważaj także na czosnek oraz cebulę – powodują wzdęcia oraz zmieniają smak mleka. Ogranicz kapustę, bób, brokuły, fasolę, kalafior, czy groch – posiadają właściwości wzdymające i potrafią wywoływać kolki u niemowlaka. Obserwuj siebie i dziecko po pomidorach oraz selerze – posiadają one silne alergeny tak samo jak kurze białko oraz orzechy. W okresie karmienia piersią unikaj surowych mięs, ryb, pleśniowych i pikantnych serów. Odstaw gotowe mieszanki przypraw, fast foody, keczup, majonez, sól, cukier, pieprz oraz oczywiście alkohol.

Obserwuj

Nawet po skomponowaniu idealnej diety opartej o zalecane podczas karmienia piersią składniki, może zdarzyć się tak, że twój maluch nadal będzie źle reagować na jakiś produkt. Bacznie obserwuj wszystkie reakcje mogące być objawami alergii – wysypkę (szczególnie tę pod postacią czerwonych plam), biegunkę, katar i problemy z oddychaniem. W razie potrzeby udaj się do pediatry!

Loading...

Skomentuj wpis